Skoči na vsebino

POGOSTA VPRAŠANJA

Kako se odjavim od storitve?

Če ne želite prejemati SMS Veleposlanistvo, se lahko od storitve kadarkoli odjavite.

 

Za uporabnike A1

Odjavo od storitve izvedete tako, da na telefonsko številko 4040 pošljete SMS s ključno besedo »VELEPOSLANISTVO STOP«. SMS bo obračunan po veljavnem ceniku.

 

Vaša odjava bo obdelana v najkrajšem možnem času, vendar A1 ne more izključiti možnosti, da bi bila vaša odjava izvedena z določenim časovnim zamikom (okvirno v roku enega meseca).

 

Ko A1 prejme vašo odjavo, vam bo posredoval SMS z naslednjo vsebino: "Odjavili ste se od prejema informacij o slovenskih predstavnistvih ob vstopu v omrezja tujih drzav. Zahteva bo izvedena najkasneje v roku meseca dni. Vec informacij na spletni strani www.mzz.gov.si/si/sms.";

 

Odjava od storitve velja za vse tuje države, kar pomeni, da se ne morete odjaviti od storitve samo za posamezne države.

 

Za uporabnike BOB

Odjava je možna s poslanim SMS sporočilom »VELEPOSLANISTVO STOP« na številko 0680. SMS bo obračunan po veljavnem ceniku. Spremembe se lahko izvedejo z zamikom do meseca dni po prejemu zahteve.

 

Za storitev SMS obveščanje VELEPOSLANIŠTVO tudi za uporabnike BOB veljajo »Pogoji in navodila za uporabo Storitve SMS obveščanje VELEPOSLANIŠTVO za uporabnike mobilnega operaterja A1« (link), pri tem da so za BOB uporabnike specifična navodila za odjavo in ponovno prijavo na storitev SMS obveščanje VELEPOSLANIŠTVO, kot opisano zgoraj in objavljeno tudi na naslovu: http://www.bob.si/ponudba-bob/bob-in-tujina

 

Za uporabnike Telemach

Odjavo od storitve je možna na način, da uporabnik na telefonsko številko 7070 pošlje kratko tekstovno sporočilo s ključno besedo »VELEPOSLANISTVO STOP«. Ko bo mobilni operater obdelal odjavo, bo uporabnika, o tem obvesti z naslednjim sms sporočilom: "Odjavili ste se od prejema informacij o slovenskih predstavnistvih ob vstopu v omrezja tujih drzav.Vec informacij na spletni strani www.mzz.gov.si/si/sms.".
Odjava od Storitve velja za vse tuje države, kar pomeni, da se Uporabnik ne more odjaviti od Storitve samo za posamezne države.

Več infomracij o odjavi in ponovni prijavi na storitev je dostopno na www. telemach.si/mobilna-telefonija/tujina.

 

Kako se ponovno prijavim na storitev?

Na storitev se lahko kadarkoli ponovno prijavite.

 

Za uporabnikeA1

To storite tako, da na telefonsko številko 4040 pošljete SMS s ključno besedo »VELEPOSLANISTVO«. Sporočilo SMS bo obračunano po veljavnem ceniku. A1 bo vašo ponovno prijavo obdelal v najkrajšem možnem času, vendar ne more izključiti možnosti, da bi bila vaša ponovna prijava izvedena z določenim časovnim zamikom (okvirno v roku enega meseca).

 

Ko A1 prejme vašo ponovno prijavo, vas o tem obvesti tako, da vam posreduje SMS z naslednjo vsebino: "Prijavili ste se na prejem informacij o slovenskih predstavnistvih ob vstopu v omrezja tujih drzav. Zahteva bo izvedena najkasneje v roku meseca dni. Vec informacij na spletni strani www.mzz.gov.si/si/sms."


Ponovna prijava na storitev velja za vse tuje države, kar pomeni, da se ne morete prijaviti na storitev samo za posamezne države.

 

Uporabniki A1 si lahko "Pogoje in navodila za uporabo Storitve SMS obveščanje VELEPOSLANISTVO" ogledajo tukaj.  Povezava na A1.

 

Za uporabnike Bob

Na storitev se lahko ponovno prijavite s poslanim SMS sporočilom »VELEPOSLANISTVO« na številko 0680. SMS bo obračunan po veljavnem ceniku. Spremembe se lahko izvedejo z zamikom do meseca dni po prejemu zahteve.

 

Za storitev SMS obveščanje VELEPOSLANIŠTVO tudi za BOB uporabnike veljajo »Pogoji in navodila za uporabo Storitve SMS obveščanje VELEPOSLANIŠTVO za uporabnike mobilnega operaterja A1« (link), ki so objavljeni na naslovu www.mzz.gov.si/si/sms in na naslovu www.a1.si. pri tem so za BOB uporabnike specifična navodila za odjavo in ponovno prijavo na storitev SMS obveščanje VELEPOSLANIŠTVO objavljena tudi na naslovu http://www.bob.si/ponudba-bob/bob-in-tujina.

 

Za uporabnike Telemach

Uporabnik se lahko kadar koli ponovno prijavi na storitev tako, da na telefonsko številko 7070 pošlje kratko tekstovno sporočilo s ključno besedo »VELEPOSLANISTVO«. Ko bo mobilni operater obdelal ponovno prijavo, bo uporabnika, o tem obvesti z naslednjim sms sporočilom:: "Prijavili ste se na prejem informacij o slovenskih predstavnistvih ob vstopu v omrezja tujih drzav. Vec informacij na spletni strani www.mzz.gov.si/si/sms.".
Ponovna prijava na Storitev velja za vse tuje države, kar pomeni, da se Uporabnik ne more prijaviti na Storitev samo za posamezne države.

Več infomracij o odjavi in ponovni prijavi na storitev je dostopno na www. telemach.si/mobilna-telefonija/tujina.

 

Zakaj storitev ponujata le A1 in BOB?

Storitev je MZZ razvilo v sodelovanju z operaterjem A1 Slovenija. K projektu so bili sicer povabljeni vsi slovenski operaterji mobilne telefonije pod enakimi pogoji za vse – torej, da mora biti storitev brezplačna tako za državo kot za državljane. Upamo, da se bodo projektu v kratkem pridružili tudi drugi mobilni operaterji. MZZ je že v fazi dogovarjanja z mobilnimi operaterji Telemach, Hot mobil in Ventocom, s čimer bi delež uporabnikov, ki so deležni te storitve, povečali na polovico uporabnikov slovenske mobilne telefonije.

 

Zakaj je ministrstvo izbralo mobilnega operaterja A1?

MZZ ni "nikogar izbralo", temveč je vsem ponudnikom mobilne telefonije v Sloveniji poslalo predlog za brezplačno sodelovanje v projektu.

 

Ali ministrstvo lahko zbira podatke, kje se državljani nahajamo?

Ne, MZZ nima dostopa do teh podatkov, niti ga ne želi imeti. Storitev deluje po principu prejetih SMS sporočil mobilnih operaterjev ob gostovanju v tujem omrežju (npr. o cenah gostovanja ali višini stroškov).

 

Pred začetkom izdelave projekta SMS veleposlaništvo je MZZ pridobilo neobvezno mnenjeInformacijskega pooblaščenca, ki je ocenil, da SMS obveščanje posameznikov na način in v okoliščinah, kot jih je predstavilo ministrstvo, ni sporno. Posameznikom, ki se nahajajo v tujini, namreč lahko informacije o diplomatsko predstavništvu ali predstavništvu države EU, na katerega se lahko obrnejo v primeru, da v tujini potrebujejo konzularno pomoč namreč pomagajo ne le v primeru izrednih razmer v državi, temveč tudi ob številnih drugih zapetih, ki se lahko pripetijo na potovanju (npr. izguba potnega lista). Takšno obveščanje se zato ne zdi sporno, saj ne terja nesorazmerne obdelave osebnih podatkov. Prav tako informacijski pooblaščenec dvomi, da bi uporabnike mobilne telefonije takšno sporočilo motilo, sploh ker zanj ne bi plačevali in ker jim lahko med bivanjem v tujini pride prav (podobno kot obstoječa obvestila o višini stroškov, ki se jih prejme, ko vstopijo v omrežje tujih operaterjev mobilne telefonije).

 

Glede na opis okoliščin in predvidenega načina delovanja sistema, predvsem upoštevaje legitimnost interesa, predvidene varovalke (možnost odjave, omejena pogostost pošiljanja, možnost ponovne prijave, ustrezna informiranost posameznika, preverjanje vsebine SMS na strani MZZ, brez ugotavljanja lokacije posameznika znotraj tuje države) ter vpliv na pravice posameznika, je informacijski pooblaščenec ocenil, da je tovrstno obveščanje uporabnikov mogoče na podlagi 4. odstavka 9. oziroma 3. odstavka 10. člena ZVOP-1 (prevladujoči zakoniti interesi) ali na podlagi privolitve posameznika po 1. odstavku 10. člena ZVOP-1, če operater z njo razpolaga.

 

Petkrat na teden potujem v Avstrijo. Bom ta sms dobil vsak dan?

Ne. SMS VELEPOSLANISTVO prejmete, ko se prvič v tridesetdnevnem obdobju s svojo napravo povežete v omrežje tujega operaterja. To pomeni, da kljub morebitnemu večkratnemu vstopu v posamezno tujo državo prejmete SMS zgolj enkrat v tridesetih dneh. Izjemoma, če se boste v posamezni tuji državi v obdobju trideset dni s svojo napravo povezali v omrežje različnih tujih operaterjev, boste prejeli od vsakega tujega operaterja en SMS v obdobju tridesetih dni.